Jedzmy kasze dla zdrowia

Kasze goszczą na naszych talerzach dość rzadko, a szkoda bo zawierają wiele bardzo cennych dla naszego organizmu składników, wpływają korzystnie na nasze zdrowie, ale także na naszą urodę. W każdej kaszy, jęczmiennej, gryczanej, jaglanej, znajduje się między innymi łatwo przyswajalna skrobia, która naszemu organizmowi dostarcza niezbędną mu energię. Kasze są produktami zalecanymi przy cukrzycy. Spośród dostępnych na naszym rynku kasz najlepsze kasze dla cukrzyków to: kasza gryczana, jęczmienna i jaglana. W kaszach znajdziemy także witaminy z grupy B: witaminę B1, witaminę B2 oraz witaminę B6. Są one także źródłem witaminy PP. Zawarte w kaszach składniki korzystnie wpływają nie tylko na nasz układ nerwowy, ale także na układ krążenia. Dzieje się tak dlatego, że znajduje się w nich magnez, potas i rutyna. Rutyna, która powoduje uszczelnianie naczyń krwionośnych obecna jest w kaszy gryczanej. Grube kasze są doskonałym źródłem błonnika. Są więc szczególnie wskazane przy zaparciach. Kaszę gryczaną oraz kaszę jaglaną mogą jeść bez obaw osoby na diecie bezglutenowej.

Witaj! Nazywam się Eliza Jackowska i jestem lekarzem w internistą. Prowadzenie bloga to jedna w wielu moich pasji. Bardzo lubię się dzielić informacjami zdobytymi w pracy. Wpisy jakie tutaj się pojawiają dotyczą ciekawostek ze świata medycyny. Mam nadzieję, że spodoba Ci się forma mojego bloga i zostaniesz stałym czytelnikiem. Jeśli masz jakieś pytania odnośnie medycyny to zapraszam do kontaktu za pomocą formularza, postaram się Ci odpowiedzieć!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)